lördag 17 september 2011

Efter Tarjas föreläsning i Torsdags...

Efter Tarjas häikiös föreläsning i torsdags, blev jag så sjukt taggad!!  jag har läst om, Reggio emilia filosofin, tidigare i min utbildning och nu var det som jag blev påmind igen. Jag väcks av tanken att se samband mellan kreativitetens betydelse utifrån ett lärande, samhälls och identitetskapande perspektiv. Att se hur det blir meningskapande för barnet som lär eller för människan i stort, utifrån ett filosofiskt perspektiv. Nu vill jag bra sätta mig ner och läsa all litteratur jag kan komma åt och verkligen förkovra mig i ämnet!!!

 Jag är så glad över att jag har valt rätt yrke, att jag får chans att uppleva alla dessa fantastiska möten med barnen på min förskola varje dag!! Jag är så tacksam över att jag kom in på lärarprogrammet och fått chansen till att gå en spännande utbildning…
All denna ”feel-good” känslan skall jag ta tillvara på och dela med mig till mina kollegor och självklart barnen!!! För att arbeta som pedagog är det bästa som finns!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar